Sökmotoroptimering
Att arbeta med sökmotoroptimering (SEO) blir allt viktigare i en digital värld som i allt högre utsträckning kretsar kring att bli framgångsrik gällande träffar på de stora sökmotorerna i allmänhet och Google i synnerhet. Låt oss därför berätta lite mer om varför sökordsoptimering är viktigt och hur vi kan hjälpa din verksamhet mot bättre synlighet på de stora sökmotorerna.
Vad vi kan hjälpa till med
- En utförlig analys över grundorsakerna till bristande framgång hos sökmotorerna.
- En handlingsplan innehållande vad ni själva kan göra för att förbättra de identifierade bristerna.
- En handlingsplan innehållande vad vi kan göra för att förbättra de identifierade bristerna.
- Inkorporering av Google Analytics på den aktuella webbplatsen för kontinuerlig återkoppling gällande hur arbetet med sökmotoroptimeringen går utifrån en mängd variabler.
- Snabbare laddningstider genom att exempelvis ta bort onödig kod, optimera grafiskt material för webben och/eller uppdatering till en snabbare server.
- Optimera webbplatsen för mobiltelefoner och surfplattor.
- Hjälp med att ta fram sökord och sökfraser som är passande för den aktuella verksamheten, för att sedan skapa högkvalitativt innehåll som svarar upp mot dessa sökord och sökfraser.
- Hjälp att interagera med andra webbplatser i form av exempelvis så kallade in- och utlänkar.
- Driva besökare till webbplatsen med hjälp av exempelvis Google- och Facebook-annonser.
Varför sökmotoroptimering är en bra idé
Nästan alla verksamheter har idag en egen webbsida, men många har problem med att de inte kommer högt upp i träfflistan vid sökning med relevanta sökord på sökmotorer, som exempelvis Google. Det är där vi kommer in i bilden. Vi hjälper till att sökmotoroptimera er webbsida så att ni kommer högre upp vid sökning på de sökord ni finner relevanta.
Anledningen till att sökmotorerna inte premierar en viss webbplats kan vara många. Det kan handla om att webbsidan inte är dynamisk, det vill säga att det inte händer något på sajten i form av uppdateringar och förändringar. Det kan också handla om aspekter som lång laddningstid, att webbsidan är onödigt tung/har onödig kod, att texterna på webbplatsen inte är optimerade för att sammanlänkas med vissa sökord eller sökfraser, att webbplatsen i fråga inte interagerar med andra webbplatser eller att webbplatsen helt enkelt har för få besökare. I och med att det är så många olika aspekter som kan ligga till grund för bristande framgång hos sökmotorerna så behöver en utförlig analys först göras, varpå problemen identifieras och motarbetas.